YouTube’dan yeni hamle: En etkili anları seçecek

YouTube, Peak Points Sistemiyle Reklam Stratejilerini Güçlendiriyor

Google’ın yapay zeka modeli Gemini’yi temel alan Peak Points (Zirve Noktaları) adlı yeni özellik, YouTube videolarında en popüler ve etkileşim alan anlarda reklam gösterimini sağlayacak.

YouTube, videonun izleyici etkileşiminin en yüksek olduğu anları tespit ederek markaların reklamlarını stratejik bir şekilde yerleştirmeyi hedefliyor. Bu sayede izlenme oranlarını ve etki gücünü artırmayı planlıyor.

Stratejik Anlarda Reklamlar

Çarşamba günü düzenlenen 20. yıl dönümü etkinliğinde tanıtılan Peak Points özelliği, YouTube’un reklam yerleşimini videonun dikkat çeken anlarından hemen sonra gerçekleştirecek.

Örneğin; romantik bir evlenme teklifi anında, damadın sorusunun ardından bir reklam yayınlanabilecek. Bu gibi ilgi çekici anlar, artık reklam stratejilerinde “zirve noktaları” olarak değerlendirilecek.

Gemini Analiziyle Doğru Noktalar

YouTube’un bu adımı, reklam potansiyelini maksimize etme çabalarının bir parçası olarak öne çıkıyor. Gemini modeli, izlenme oranlarının yanı sıra kullanıcı etkileşimine dayalı algoritmayla videoları analiz edecek.

Alphabet’in yapay zeka stratejisiyle de uyumlu olan bu adım, Google ve YouTube’un ana şirketi olan Alphabet’in büyük yatırımlar yaptığı yapay zeka alanında bir adım daha olduğunu gösteriyor.

2025’in ilk çeyreğinde YouTube’un reklam gelirlerinde %10’luk bir artış yaşanırken şirket, abonelik gelirleri hariç yaklaşık 8 milyar euro (346,7 milyar TL) gelir elde etti.

Related Posts

ABD’den Huawei’e yönelik yeni karar

ABD’de yargıç, Çin’in merkezli teknoloji şirketi Huawei’nin, hakkındaki iddianameye yönelik itirazının reddedildiğini bildirdi.

Bruce Lee, Yapay Zekâ ile geri dönebilir

Çinli stüdyo, yapay zeka teknolojisini kullanarak dövüş filmi klasiklerini, modern görüntü teknikleri ile yeniden çekmek istiyor.

Telefonunu güncelleyen soluğu teknik serviste aldı

Google’ın büyük beklentilerle yayınladığı Android 16 güncellemesi, kullanıcı deneyimini iyileştirmek yerine çeşitli sorunlarla gündeme geldi.

70’lerin Atari konsolu santrançta ChatGPT’yi yendi

Bir mühendisin deneyi, OpenAI’nin popüler chatbot’u için şaşırtıcı bir sonuç ortaya koydu ve ChatGPT, satrançta 1970’lerin Atari 2600’üne yenildi.

Bu hatalar telefonunuzun ömrünü çalıyor: Çoğu kişi farkında olmadan yapıyor

Hayatımızın vazgeçilmez parçası haline gelen akıllı telefonlar, kullanım alışkanlıklarımıza bağlı olarak hızla eskimeye ve ömürlerini yitirmeye başlıyor. Birçoğumuz yaptığı küçük gibi görünen bazı alışkanlıklar telefonlara büyük zararlar verebiliyor. İşte telefonlarımızın ömrünü kısaltan en yaygın alışkanlıklar ve arkasındaki bilimsel nedenler…

Meta’dan 10 milyar dolarlık yapay zeka hamlesi

Meta, yapay zeka teknolojilerine yönelik en büyük dış yatırımını gerçekleştirmeye hazırlanıyor. Bloomberg’in aktardığına göre şirket, yapay zeka odaklı Scale AI’a 10 milyar doları aşan bir yatırım yapma planı üzerinde çalışıyor. Bu yatırım …