Türkiye dijital itibar karnesi açıklandı. İnternette hakkında negatif konuşulan beş marka da belli oldu

20 farklı sektörde Türkiye’nin en çok konuşulan markalarının analiz edildiği Türkiye’nin dijital itibar araştırmasında 24 milyon içerik tarandı. Araştırmaya göre 2023’ün dijital dünyada en itibarlı şirketleri listesinde ilk beşte Arçelik, Aras Kargo, Türk Hava Yolları, Netflix ve Trendyol yer aldı.

Inbussines dergisinin mayıs sayısında 18.45 İletişim Ajansı iş birliğiyle gerçekleştirilen Dijital İtibar Raporu–DİR 100, markaların konuşulma hacimlerinin 2022’ye göre ciddi şekilde arttığını gösteriyor.
Dijital dünyada en çok konuşulan marka sıralamasında bu yıl ilk sırayı Türk Hava Yolları alırken, geçen yılın birincisi Netflix bu yıl listeye ikinci sıradan girdi. Geçen yıl dijital mecrada en çok konuşulan markalar listesinde ilk onda olan üç marka; Yemeksepeti, Vodafone ve Disney+ ise bu sene listede bir geriledi.
2023 yılında sosyal medyanın kullanım düzeyinin arttığı gözlenirken sosyal medyada en çok konuşulan markalar sırasıyla Türk Hava Yolları, Netflix ve Türk Telekom oldu. Web’de ise e-ticaret platformları öne çıktı. Web’de en çok konuşulan markalar sıralamasında Trendyol, Hepsiburada ve Apple ilk üçte kendine yer buldu.

NEGATİF KONUŞMALAR AĞIRLIKTA

DİR100-2023 listesinde markalarla ilgili dijital mecrada genellikle negatif konuşmaların ağırlıkta olduğu görüldü. Negatif yönde en çok konuşulan markalar sıralamasında ilk beşte Hepsiburada, Petrol Ofisi, Netflix, Volkswagen, Trendyol. Pozitif konuşulma oranı en yüksek ilk üç marka ise Nescafe, Bridgestone ve Dimes oldu.

patronlardunyasi.com

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir